Jawa Robby - strona poświęcona motorowerowi Jawa Robby
Home Ana Sayfa    Hoţgeldin Guest  [Register] Community Forums Forumlar Search The Site Arama FAQ S.s.s
Jawa Robby
Specyfikacja
Serwis
Poradniki
Tuning
Jawa nie jest chińska
O mnie
Moja Jawa
O mnie
Polecane strony
moto-4t.pl
JawaCzesci
JawaMoped
Inne
Nawigacja
Strona Główna
Download
Szukaj
Wsparcie
Galeria
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 25
Najnowszy Użytkownik: FrancisEnerb
Tuning

Tuning

Tuning to nic innego jak ulepszanie oryginalnego pojazdu. Tuning możemy podzielić na mechaniczny i wizualny. Mechaniczny to zwiększanie osiągów silnika natomiast wizualny to zmiana wyglądu. Ze zmianą wyglądu pojazdu trzeba uważać - zamiast poprawić wygląd łatwo można go pogorszyć.

Tuning mechaniczny:

1.Cylinder

Wymiana cylindra na 72cc to najprostsza metoda zwiększania mocy w naszym silniku.Moc wzrasta z 2,9 KM do nawet 4,5 KM.Kupując taki zestaw(cylinder,tłok,pierścienie) pamiętajmy żeby był to zestaw z głowicą - oryginalna głowica nie będzie pasować.

Zestaw 72 ccm na jawaczesci.pl

Zestawy 72 na Allegro

Można również zamontować zestaw 110 ccm ale wymaga to już wymiany wału i szpilek więc trzeba rozpoławiać cały silnik.

2.Gaźnik

Większy gaźnik doda nieco mocy, szczególnie przy zestawie 72cc. Do pojemności 50cc szukamy modeli: pe20, pc20, do 72 cc pe22, pc22, pc24.

3.Filtr powietrza gąbkowy

Taki filtr z gąbką w środku, popularnie zwany stożkiem, to dobre uzupełnienie tuningu tym bardziej przy większym gaźniku. Poprawa osiągów będzie raczej niezauważalna ale dzięki niemu polepszy się reakcja silnika na manetkę gazu, może poprawić się przyspieszenie jak i v-max.

Tuning wizualny

Z doświadczenia wiem ,że najlepiej zostawić Jawę w oryginale. Przeróbki i modyfikacje często kończą się nieodwracalną zmianą wyglądu. Pochłaniają często sporo pieniędzy i kończą się fiaskiem. W efekcie mamy sprzęt który więcej czasu stoi w garażu niż jeździ a sama jazda nie należy do przyjemnych. Zamiast pakować kasę w przeróbki lepiej odkładać ją na motocykl lub prawo jazdy. A Jawę serwisować i dbać jak tylko można, kiedyś przy ewentualnej sprzedaży uda nam się uzyskać większą kwotę niż z egzemplarza z mniej lub bardziej profesjonalnymi przeróbkami. Możemy nieco upiększyć nasz motorower wymieniając żarówki na LED-owe oprócz dwuwłóknowej w reflektorze. Tą żarówkę polecam wymienić na taką z niebieską bańką. Świeci ładnym, bardziej białym niż zwykłe żarówki światłem.

Podaję tutaj typy żarówek gdyby ktoś takowe chciał sobie zakupić:

-Reflektor: dwuwłóknowa 12V 35/35W Ba20d

-Postojówki: 12V 4W Ba9s

-Tylne: 12V 5W Ba15s

-Hamulcowe: 12V 10W Ba15s

-Kierunkowskazy: 12V 10W Ba15s

-Oświetlenie szybkościomierza: 12V 2W Ba15s

Komentarze
diner dnia grudzień 20 2012 08:41:01
Wielki dzięki za wskazówki !

--
Domy na sprzedaż podkarpackie
patryk1996 dnia kwiecień 24 2013 22:50:30
a jaki model żarówki idzie do światła tylniego ??
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

zopola
09/12/2015 09:50
Witam potrzebuje dokładnych zdjęć i opisu jak jest zrealizowane światło stop w tym motorku bo kupiłem go niekompletny i nie mogę z tym sobie poradzić proszę o pomoc

Top
Wszelkie prawa zastrzeżone; jawarobby.dbv.pl 2016

Erciyes PHP Fusion Türkiye Tema

Powered by PHP-Fusion v6.01.6 © 2003-2005

45,388 Unikalnych wizyt
Top

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie | okazjanazakupy.pl