Jawa Robby - strona poświęcona motorowerowi Jawa Robby
Home Ana Sayfa    Hoţgeldin Guest  [Register] Community Forums Forumlar Search The Site Arama FAQ S.s.s
Jawa Robby
Specyfikacja
Serwis
Poradniki
Modyfikacje
Jawa nie jest chińska
O mnie
Moja Jawa
O mnie
Polecane strony
moto-4t.pl
JawaCzesci
JawaMoped
Inne
Nawigacja
Strona Główna
Download
Szukaj
Wsparcie
Galeria
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 25
Najnowszy Użytkownik: FrancisEnerb
Płyny
Zajmę się tu omówieniem poszczególnych płynów eksploatacyjnych. c

1.Olej silnikowy

Najważniejszą kwestią którą powinniśmy kierować się przy wyborze oleju jest jego lepkość. Zalecana lepkość to: 10W40,. Nie ma potrzeby wymiany oleju w zależności od pory roku - jest to olej wielosezonowy. Następnie kierujemy się klasą jakościową oleju - oznaczoną na opakowaniu symbolem API. Wyróżniamy klasy API od SA do SN. Im "wyższa" litera tym olej ma lepszą jakość. Klasa SJ będzie wystarczająca(i najczęściej spotykana) ale oczywiście nie ma problemu jeśli wybierzemy wyższą. Bardzo ważna sprawa, - kupując olej zwróćmy uwagę na to aby był przeznaczony do motocykli(oznaczenia: 4T, "for motorcycles"). W motocyklu w oleju pracuje również skrzynia i sprzęgło, oleje motocyklowe posiadają specjalne dodatki które zapewniają poprawną pracę tych elementów w przeciwieństwie do zwykłych olejów samochodowych. Ostatnia sprawa to cena. Przedział cenowy jest dość spory ale nie ma sensu wydawać 50 zł za litr oleju skoro można kupić równie dobry za połowę ceny. Jest jeszcze ogólny podział na oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne. Starajmy się wybierać któryś z dwóch pierwszych. Jeśli dalej masz problem z wyborem oleju to zajrzyj do artykułu gdzie przedstawiam na jakich olejach już jeździłem:Oleje
Jeśli brakuje nam pieniędzy na wymianę oleju najlepiej kupić najtańszy 10W40 nawet na stacji benzynowej.

Najważniejsze żeby olej wymieniać regularnie(kiedy wymieniać olej sprawdzisz w dziale "Serwis").

Ważne!Silnik Jawy pracuje na jednym oleju!

Jak wymienić olej:kliknij

2.Płyn hamulcowy

Tutaj wybór jest prosty - bierzemy płyn DOT 3 lub DOT 4. Wymiana powinna odbywać się co dwa lata, płyn hamulcowy jest higroskopijny więc z czasem chłonie wodę a to przekłada się na pogorszenie skuteczności hamulców. Stary płyn niszczy również przewód hamulcowy, kolejny ważny powód do regularnej wymiany płynu.

Image and video hosting by TinyPic
Jak wymienić płyn hamulcowy:

3.Olej amortyzatorowy

Wybieramy olej o lepkości 10W. Możemy natknąć się na oleje o lepkościach 5W, 15W i 20W. Liczba przy literze "W" mówi nam właśnie o lepkości oleju, im niższa tym olej jest mniej gęsty czyli zawieszenie będzie pracować bardziej miękko. Radzę nie eksperymentować z olejami innej lepkości, najlepiej trzymać się zaleceń producenta. Do każdej lagi wchodzi 60 ml oleju i zaleca się go wymieniać co 2 lata.

Image and video hosting by TinyPic
Jak wymienić olej w amortyzatorach:
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Brak postów.
Top
Wszelkie prawa zastrzeżone; jawarobby.dbv.pl 2018

Erciyes PHP Fusion Türkiye Tema

Powered by PHP-Fusion v6.01.6 © 2003-2005

58,085 Unikalnych wizyt
Top

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie | okazjanazakupy.pl